Single reizen met dat beetje meer...

Onze algemene voorwaarden


Wie is SmartGlobe precies?

Via SmartGlobe kan je een reis boeken die op maat van single reizigers wordt georganiseerd en begeleid. Zowel SmartGlobe als SmartVibes worden op fiscaal en juridisch vlak vertegenwoordigd door de vennootschaap SmartFlash bvba (BE 0478.105.179 | Bergendriesstraat 39 | 9160 Lokeren | zaakvoerder: Frederic De Schryver).

Wat een SmartGlobe reis inhoudt?

Elke SmartGlobe reis heeft een uniek programma. Welke activiteiten voorzien zijn en inbegrepen in het vermelde tarief, kan je nalezen op de detailpagina van elke reis via REISAANBOD.
Tenzij expliciet anders vermeld is in een SmartGlobe reis standaard inbegrepen:
  • Professionele reisplanning
  • reisbegeleiding ter plaatse
  • vervoer: voor vliegvakanties omvat dit de heen-/en terugvlucht alsook het vervoer tussen de luchthaven en het hotel
  • comfortabele logies: Waar je precies zal logeren, kan je nalezen op de detailpagina van elke reis (pagina ACCOMMODATIE). In geval van onbeschikbaarheid of andere wijzigingen zal SmartGlobe steeds een alternatief vinden met een gelijkaardige prijskwaliteitverhouding.

Kan iedereen zich inschrijven?

SmartGlobe biedt georganiseerde groepsreizen aan die exclusief voor singles werden samengesteld. Die reizen bij SmartGlobe in groep, samen met andere vrijgezellen. Single zijn is daarom een absolute voorwaarde om te mogen deelnemen. Indien zou blijken dat je niet single bent op het moment dat je je inschrijft voor een singles reis, kan dat een reden tot uitsluiting zijn.

Sommige reizen zijn exclusief voorbehouden aan eenoudergezinnen. Ook daar verwachten we dat alle deelnemers wel degelijk single ouder zijn. Tenslotte staat bij elke reis een specifieke leeftijdscategorie vermeld die gerespecteerd moet worden. We laten echter wel 1 jaartje verschil met de minimum en maximumleeftijd toe. Aan een reis voor singles van 25 tot 39 jaar bijvoorbeeld kunnen in de praktijk vrijgezellen van 24 tot en met 40 jaar deelnemen.

Leer je iemand bijzonders kennen in de periode tussen inschrijving en vertrek, dan neem je best even contact met ons op om je boeking te verplaatsen (indien mogelijk), aan iemand anders over te dragen (indien mogelijk) of om conform ons annulatiebeleid te annuleren.

Een reis boeken = zeker vertrekken?

De SmartGlobe reizen hebben in principe 100% vertrekgarantie. Enkel in uitzonderlijke gevallen (overmacht, veiligheidsrisico’s, …) kan een SmartGlobe reis alsnog uitgesteld of geannuleerd worden. Je hoeft dus niet te twijfelen om je vakantiedagen vast te leggen.
In uitzonderlijke gevallen is het mogelijk dat je boeking toch niet kan doorgaan: Bijvoorbeeld wanneer een vlucht tussen boeking en betalingsbevestiging uitverkocht is geraakt. In dit geval betalen we jou volledig terug.

Een reis boeken via deze website wordt eveneens beschouwd als een definitieve reservering. Na de boeking ontvang je een melding op je computerscherm én een mailtje met het te betalen bedrag om je boeking definitief te maken. Die betaling dienen we te ontvangen binnen de 7 werkdagen na je boeking. Dat is trouwens meteen je bedenktijd. Ontvangen we geen betalingen binnen de 7 werkdagen, dan wordt je reservatie geannuleerd en de plek opengesteld voor een volgende kandidaat. Opletten dus, want de beschikbare plaatsen zijn beperkt, eerst = eerst en volzet = volzet. Je reservatie is pas gegarandeerd na betaling van de volledige reissom.

Annuleren kan, maar dat doe je wel best op tijd!

Soms kan je niet anders dan annuleren zoals bijvoorbeeld bij ziekte of een ongeval of misschien ben je geen single meer. Bij SmartGlobe kan dat gelukkig heel eenvoudig. Je hoeft namelijk enkel een mailtje te sturen naar info@smartglobe.be. Enkel schriftelijke annulaties per mail worden aanvaard!

Onderstaand terugbetalingsbeleid geldt voor alles wat niet wordt gedekt door een eventuele annulatieverzekering.
Wat de kosten en eventuele terugbetalingen betreft, houden we rekening met het tijdstip waarop je je annulatie doorgeeft:
  • annulatie meer dan 6 weken voor vertrekdatum: de betaalde reissom wordt volledig terugbetaald.
  • > 5 weken voor vertrekdatum: we storten 50 % van het betaalde bedrag terug
  • > 3 weken voor vertrekdatum: we storten 25% van het betaalde bedrag terug
  • > 1 week voor vertrekdatum: we storten 15% van het betaalde bedrag terug
  • in de week van vertrek: we storten 5% van het betaalde bedrag terug
  • binnen 48 u voor vertrek annuleren, niet vertrekken of niet komen opdagen, geeft je geen recht op terugbetaling
Je mag je terugbetaling binnen de 7 werkdagen na de annulatie op je rekening verwachten.
Van zodra je een betaling hebt overgemaakt, is je boeking definitief en ben je verplicht om je aan deze annulatietermijnen te houden.

Wat als SmartGlobe de reis annuleert

Soms kunnen we helaas niet anders dan een reis te annuleren, maar daar moet dan wel een heel goede reden voor zijn. We geven een vertrekgarantie, maar nemen nooit onnodige risico’s. Als we je veiligheid of afreis niet overtuigend kunnen garanderen, zullen we de reis annuleren en je het bedrag terugbetalen of een alternatieve gelijkaardige reis voorstellen. We geven uiteraard voorkeur aan een alternatieve gelijkaardige reis. Het door SmartGlobe te compenseren bedrag is maximaal het bedrag van de reissom.

Wat als SmartGlobe de reis annuleert door overmacht of onvermijdbare en ongewenste omstandigheden

Indien een reis om overmacht of onvermijdbare en ongewenste omstandigheid niet kan doorgaan zal de terugbetaling van de reissom in dezelfde verhouding plaatsvinden als de som die SmartGlobe zelf als terugbetaling heeft verkregen van haar leveranciers met betrekking tot deze reis. Het door SmartGlobe te compenseren bedrag is maximaal het bedrag van de reissom. De terugbetaling van dit bedrag gebeurt nadat volledig bekend is hoeveel het totaal teruggevorderde bedrag bedraagt. (Vb. Krijgt SmartGlobe 100% van haar leveranciers terugbetaald, dan betaalt SmartGlobe ook 100% aan haar klanten terug).

Wat je allemaal over het prijskaartje moet weten

Bij SmartGlobe houden we wel van duidelijkheid en transparantie. Bij elke reis staat daarom altijd duidelijk vermeld hoeveel de singles reis je zal kosten en ook welke activiteiten en kosten inbegrepen zijn in het reistarief en welke niet. De definitieve prijzen kunnen echter alsnog afwijken van de geafficheerde tarieven onder invloed van stijgende brandstofkosten, onvoorziene prijsverhogingen bij leveranciers, hotels en andere partners, enz… Indien de definitieve reiskosten met meer dan 10% zouden afwijken van het oorspronkelijk geafficheerde bedrag, word je per mail verwittigd en heb je de vrije keuze om je reis desgewenst kosteloos te annuleren.

Opgelet: dit geldt niet voor eventuele geafficheerde vroegboekkortingen! Deze zijn enkel geldig voor boekingen en betalingen die binnen de vermelde data worden uitgevoerd. Dergelijke gunsttarieven zijn bovendien onderhevig aan beschikbaarheid!
  • Alle gepubliceerde prijzen zijn in euro en inclusief btw.
  • De tarieven gelden per persoon.
Zolang je niet hebt geboekt en hebt betaald kan de geldende en op de website vermelde prijs van een reis stijgen.

Reisverzekering

Aan jou de keuze of je een optionele reisverzekering afsluit en bij wie. Je kan namelijk zelf een verzekering afsluiten bij de makelaar van jouw keuze of opteren voor de SmartGlobe voorstellen. Tijdens de online boeking zal je enkele suggesties zien verschijnen. Wie je verzekeraar is en wat de verzekering inhoudt, kan je in detail nalezen door te klikken op het info-icoontje.

Terugbetalingen

Eventuele terugbetalingen gebeuren steeds en binnen 7 dagen na bevestiging van SmartGlobe via overschrijving.

Aansprakelijkheid

Deelnemen aan een SmartGlobe reis is altijd op eigen risico (of op risico van eventuele geldige verzekeringen). De verantwoordelijkheid ligt steeds bij de deelnemer om voor zichzelf te oordelen of hij/zij geschikt of bekwaam is om deel te nemen aan bepaalde activiteiten/reizen. Een deelnemer heeft altijd het recht om te beslissen om niet deel te nemen aan een bepaalde activiteit.
SmartGlobe kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, diefstal of ongevallen voor-, tijdens of na de reis.
Voor alle geschillen wordt steeds grondig en via een minnelijke schikking een oplossing gezocht, zoniet zijn alleen de rechtbanken van Dendermonde bevoegd.

Wat we van jou verwachten?

  • Je hebt alle informatie die we via het inschrijvingsformulier van je opvragen, correct en waarheidsgetrouw ingevuld.
  • Je bent single en je valt perfect binnen de leeftijdscategorie (of je bent hooguit 1 jaartje jonger of ouder).
  • Je hebt alle correcte en geldige (!) reisdocumenten op zak.
  • Je gaat respectvol om met de bezittingen van je medereizigers, onze partners en de hotelfaciliteiten en je laat ook je hotelkamer netjes en in goede staat achter.
  • Je respecteert de privacy van je medereizigers en de reisbegeleider. Je publiceert ook geen foto’s waarop reisgenoten herkenbaar in beeld komen zonder expliciete voorafgaande toestemming.
  • Je bent beleefd in de omgang. Ongepast gedrag, van welke aard ook, kan een reden voor onmiddellijke uitsluiting zijn.
  • Je houdt je aan de wetten en geplogenheden van het land van bestemming.
  • Je verwittigt SmartGlobe bij de boeking als je last hebt van fysieke, mentale of alcohol- en druggerelateerde beperkingen of problemen die andere kandidaten mogelijks zouden kunnen hinderen.
  • Je deelt geen informatie met de pers of andere personen of kanalen die massacommunicatie kunnen realisaren over SmartGlobe, haar reizen of deelnemers zonder expliciete voorafgaande toestemming.

Uitsluitingsvoorwaarden

SmartGlobe behoudt zich het recht voor om je op elk tijdstip en zonder opgave van reden de (verdere) deelname aan een reis te ontzeggen en eventuele kosten aan te rekenen als:
  • aan een of meerdere van de voorwaarden beschreven in “Wat we van jou verwachten?” niet wordt nageleefd
  • er twijfel ontstaat over je geschiktheid (single statuut, leeftijd, of andere reden)
Over een eventuele uitsluiting en mogelijke kosten voor (gevolg)schade zullen we je steeds persoonlijk en zo snel mogelijk informeren. Eventuele betaalde bedragen zullen worden terugbetaald volgens ons annulatiebeleid. Het moment van verwittiging van deze uitsluiting wordt gebruikt als annulatiedatum.

Je gegevens zijn in goede handen

Alle informatie die je ons bezorgt, wordt met de grootste zorg en discretie behandeld. We zullen je persoonlijke gegevens enkel gebruiken voor praktische en reis gerelateerde berichtgeving en voor commerciële communicaties over SmartGlobe en overige SmartFlash initiatieven. Je gegevens worden niet gedeeld met derden (met uitzondering van Jempi Reizen) of met andere deelnemers.

Intellectuele eigendom?

Alle vormgeving, teksten, logo’s, merknamen en afbeeldingen op deze website zijn eigendom van SmartFlash bvba en mogen geenszins gedeeltelijk of geheel gekopieerd, verspreid of gereproduceerd worden zonder expliciete, voorafgaande en schriftelijke toestemming. Eventuele gebruiksrechten worden uitsluitend verleend aan deelnemers voor persoonlijke doeleinden vanaf de inschrijving tot het beëindigen van de geboekte reis. Elk ander gebruik vereist voorafgaande toestemming.

Vragen?

Heb je een vraag of wil je graag wat extra verduidelijking bij een van deze puntjes? Stuur ons dan gerust even een mailtje. We doen er alles aan om je zo snel mogelijk een passend antwoord te bezorgen, want duidelijkheid vinden we ontzettend belangrijk. Onze contactgegevens vind je op onze contactpagina terug.

Interessant

Home Reisaanbod Boek nu Onze troeven Over ons Voorwaarden Informatiepagina's Gegevensbeschermingsbeleid

Contact

phone

0471 730 372

envelope info@smartglobe.be

Volg ons

facebook
logo